Stonefactory Magazine inspiration på nätet
Varumärken

Varför startar vi en digital inspirationstidning?

"Vi vill inspirera och förmedla kunskap genom att ge tips, råd och berätta om de projekt våra kunder genomför. Det handlar inte bara om att köpa kakel, klinkers eller granit och anlita hantverkare - utan det gäller att veta vad man vill göra och hur man ska uppnå sitt förväntade resultat."

 

 
För mig personligen handlar det om ett intresse och passion. Jag har alltid varit intresserad av att bygga saker och se hur en idé blir till ett slutfört projekt. Förmodligen är det något som de flesta kan relatera till. Det ger tillfredsställelse när man blir klar med köksrenovering eller ser slutresultatet av månaders planering av sitt husbygge. 
 
 
Eftersom jag alltid tyckt om att rita hus och studera byggnader var min första tanke att bli arkitekt men samtidigt har jag alltid varit intresserad av entreprenörskap. Till slut beslöt jag mig att studera ekonomi på Handelshögskolan i Jönköping vilket var ett väldigt bra val då jag fick inblick i företagsekonomi och hur företag ska ledas. Det viktigaste jag lärde mig var att tillse att bli väldigt bra på det man gör och alltid fokusera på nöjda kunder, den filosofin genomsyrar hela vårt företag idag. Under studietiden fortsatte mitt intresse för arkitektur, bygg och inredning. Jag fortsatte även att rita på olika projekt och varje gång jag reste till nya platser studerade jag både byggnader och hus på nära håll.
 
 
Under sista åren på Jönköpings Handelshögskolan bestämde jag mig för att börja importera italiensk marmor och granit till Sverige. Det var en fantastisk känsla att få åka och träffa leverantörer och se hur det det verkligen ser ut när marmorblock skärs och se hela processen bakom en elegant marmorskiva som går att köpa i butiken. De flesta glömmer nog hur mycket arbete och historia som ligger bakom en marmorskiva på köksbänken.
 

 
Idag nästan sju år senare är vi Sveriges största kakel och klinkerbutik på nätet med en organisation på tio personer. När vi startade Stonefactory.se så lade vi fokus på e-handel från första dagen  för att kunder lätt och snabbt skulle kunna titta på olika produkter genom datorn hemma. Våra första kunder var arkitekter och byggföretag som behöver marmor och granit av hög kvalité till olika byggprojekt. Sedan efterfrågade de även kakel och klinker så vi breddade sortimentet. Våra kunder tittade på hemsidan och sedan ringde de in sina ordrar. Precis så funkar det även idag, kunderna kan enkelt gå in på hemsidan och titta och sedan kan de ringa till vår bemannade kundtjänst som svarar på frågor och erbjuder hjälp. Självfallet kan kunderna även lägga sin order direkt på nätet. Sedan skickar vi ut produkterna hem till kunderna inom 3-5 dagar beroende på vilket produkt kunden beställer. 
 

Nu startar vi Stonefactory Magazine med inspiration och intervjuer inom arkitektur, inredning och tips om hur man kan renovera. Varför gör vi detta? Jo, för att bostadsköp av ett hus eller lägenhet är den största affären man gör i sitt liv och det är en väldigt betydelsefull affär rent ekonomiskt och emotionellt. 
 
När man gör en bostadsaffär använder man oftast hela sitt sparkapital och sedan slutförs oftast affären med ett huslån från banken. Naturligtvis är det då viktigt att man tar hand om sin lägenhet eller hus och sedan renoverar och inreder det på ett så bra sätt att man blir nöjd samtidigt som man behåller eller ökar värdet på sin bostad.  Dessutom har vi den emotionella aspekten. Vårt hem är det viktigaste vi har eftersom vi skapar "ett hem" med våra nära och kära. Ett familjeliv består av flera olika händelser i livet och i varje hus och hem skapas en historia. Vi har nog alla minnen från vårt barndomshem och vet hur betydelsefullt ett hem är eftersom vi tillbringar  mycket tid i våra hem.
 
Stonefactory.se har hjälpt till att leverera produkter till över 100 000 svenska hushåll med varumärken från både svenska och internationella leverantörer. Våra kunder har renoverat, byggt och skapat vackra hem, allt från att kakla om badrum eller kök eller lägga marksten ute i trädgården. Vår tanke med Stonefactory Magazine är att berätta och inspirera genom att dela med oss av vår kunskap och erfarenhet samt låta våra kunder få presentera sina olika byggprojekt de gjort i sina hem. Vi kommer även dela med av spännande intervjuer med arkitekter, inredare och ge er tips och inspiration inom renovering och hur ni kan skapa ert drömboende i hemmet eller i sommarstugan. Dessutom kommer ni även kunna se live videos med intervjuer och inspiration på Stonefactory TV.
 
 
Välkomna till Stonefactory Magazine!
 
Jan Domelid, Grundare och VD Stonefactory.se